Od kiedy dziecko powinno uczyć się języka angielskiego?

Od kiedy dziecko powinno uczyć się języka angielskiego?

W dzisiejszych czasach język angielski stał się już językiem międzynarodowym. To nim porozumiewa się cały świat. Znajomości języka angielskiego usprawnia funkcjonowanie w dzisiejszym świecie i otwiera nam nowe ścieżki rozwoju nie tylko w kraju, ale i za granicą. Dlatego każdy rodzic w pewnym momencie zadaje sobie pytania: od kiedy dziecko powinno uczyć się języka angielskiego? Kiedy zapisać je do szkoły językowej? Wyjaśniamy!

Jak dziecko uczy się języka obcego?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytania, warto wyjaśnić, jak w ogóle dziecko uczy się języka.  Przede wszystkim: szybko. Każdy rodzic zauważa, jak bardzo dzieci są zmotywowane na naukę mówienia i to od pierwszych lat życia. Zarówno bobasy, jak i przedszkolaki chłoną kod językowy, jakim posługują się wszyscy z ich najbliższego otoczenia. Osłuchują się z jego brzmieniem i – jeśli w odpowiedni sposób wprowadzimy do świata dziecka inny język niż polski, malec bez problemu zacznie rozróżniać oba kody językowe i dość szybko zacznie się swobodnie między nimi przestawiać – w zależności od sytuacji. Dlatego już w pierwszych latach życia dziecka warto pomyśleć o zapisaniu go do dobrej szkoły językowej. Szukasz takiej w Bydgoszczy? Wejdź na https://earlystage.pl/pl/szkola/bydgoszcz i poznaj najlepsza ofertę językową w twoim mieście!

Dlaczego dzieci uczą się języków obcych szybciej niż dorośli?

Naukę języka obcego najlepiej jest zacząć jak najwcześniej, ponieważ dzieci o wiele szybciej przyswajają wiedzę niż dorośli. Trzyletnie dziecko ma już doskonale uformowane zdolności kojarzenia, uczenia się, zapamiętywania. To także wiek, w którym rozwija się kreatywność, konstruktywne myślenie i doskonała elastyczność umysłu – to cechy niezbędne dla przyswajania języka obcego, a także prawidłowego funkcjonowania w otaczającym świecie.

To ciekawe!

Nauka języka obcego, np. angielskiego praktycznie nie obciąża umysłów 3 i 4-latków, ponieważ dzieci w tym wieku cechuje wysoka chłonność umysłu, a każdy nowy język przyswajają w tak naturalny sposób jak swój język ojczysty. Co ciekawe, choć dziecko w tym wieku nie uczy się jeszcze struktur gramatycznych, to koduje je intuicyjnie, aby w przyszłości bez problemu konstruować poprawnie złożone zdania.

Kiedy najlepiej rozpocząć naukę języka angielskiego?

Naukę języka angielskiego (lub innego języka obcego) warto zacząć już w pierwszych latach życia – 3 lata to idealny czas dla dziecka, aby rozpoczęło naukę w dobrej szkole językowej, ukierunkowanej na potrzeby i sposób uczenia się dzieci. Jeśli od tak wczesnego dzieciństwa pociecha będzie miała kontakt z językiem, to rozumienie ze słuchu, konstrukcje gramatyczne oraz nauka słówek nie sprawią jej później problemów.

Warto też pamiętać, że każde dziecko jest inne, dlatego do kwestii nauki języka należy podchodzić indywidualnie, bacznie obserwując dziecko, jego chęć i postępy w rozwoju i na tej podstawie określić, czy malec może rozpocząć naukę języka angielskiego. Jeśli twoja pociecha w pierwszych latach życia nie wykazuje zainteresowania językiem obcym i nauką –  warto odłożyć to na później. Jeśli jednak zauważysz, że twoje 3-letnie, lub starsze dziecko wykazuje zaciekawienie zabawami językowymi, obcymi słówkami, rymowankami, możesz spokojnie zapisać je na zajęcia w dobrej szkole językowej.

Język obcy w wieku przedszkolnym – dlaczego warto?

  1. Dziecko szybko przyzwyczaja się do obco brzmiących dźwięków – nawet nie zorientujesz się, kiedy twój malec zacznie rozróżniać i prawidłowo wymawiać oraz akcentować nowe wyrazy. To będzie miało korzystny wpływ na jego wymowę w przyszłości.
  2. Nauka w dobrej szkole jest świetną zabawą. Dobra nauka języka angielskiego dla najmłodszych dzieci musi być przede wszystkim zabawą, w dodatku ciekawą i zajmującą. Rymowanie, rytm i melodia, odgrywanie scen i ról, ruch i humor budzą w dziecku pozytywne emocje i radość… a nauka przychodzi sama! Dobra szkoła łączy te elementy, wykorzystując teatr, śpiew, tworząc dobrą atmosferę w grupie rówieśników i w dodatku rozwijając interakcje społeczne dziecka, dlatego już dziś sprawdź angielski dla dzieci w Bydgoszczy – to wymarzona szkoła zarówno dla najmłodszych, jak i starszych dzieci i wykwalifikowani nauczyciele, którzy doskonale znają się na tym co robią i wspaniale pracują z maluchami.
  3. Rozwija się myślenie abstrakcyjne dziecka czyli, innymi słowy, wyobrażenie hipotetyczne, kreatywność, zdolność do rozumienia życiowych i językowych niuansów, pojmowanie świata w różnych perspektywach –  a wszystko to za sprawą nauki języków! Dzięki temu, że dziecko potrafi swobodnie przestawiać się z różnych kodów językowych, lepiej rozwija się jego intelekt i tworzy więcej połączeń mózgowych. Dlatego życzymy waszym pociechom samych sukcesów w nauce angielskiego!
Previous Fit weekend w mieście
Next „Jedynka” z nowoczesnym boiskiem

Może to Ci się spodoba

Djembe w Ostromecku

28 sierpnia na tarasach Pałacu Starego w Ostromecku znów zambrzmią bębny. Zapraszamy na autorskie warsztaty Piotra Schutty „Djembe na salonach”. Wstęp wolny, obowiązują zapisy. Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy i

Spektakl dla najmłodszych

Teatr Polski zaprasza małych widzów na wyjątkową podróż do świata teatru. 18 i 19 maja w Młynach Rothera odbędzie się spektakl, który powstał z myślą o tych najmłodszych odbiorcach –

Weekend w mieście pełen wydarzeń

To będzie weekend pełen kultury. W najbliższych dniach, w różnych zakątkach miasta, rozbrzmiewać będzie muzyka – poważna, dawna, blues, ale też mocniejsze brzmienia. W końcu ruszył festiwal Drums Fusion! Standardowo

Festiwal Prapremier 2021

Teatr Polski w Bydgoszczy zaprasza na tegoroczny Festiwal Prapremier, który odbędzie się w dniach 1 października – 4 grudnia. To będzie zupełnie inna odsłona festiwalu, który bydgoszczanie (i nie tylko)

Sztuka miejska na wystawie

Za kilka dni w Kujawsko-Pomorskim Centrum Kultury odbędzie się wernisaż wystawy World Urban Art, podczas której swoje prace zaprezentują artyści z całego świata. Wystawa potrwa od 19 maja do 28

Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika

Zgodnie z nowymi propozycjami resortu edukacji, które po fazie konsultacji społecznych trafiły do rozpatrzenia przez Komitet Stały Rady Ministrów, szkoły będą miały możliwość wyboru podręcznika. Wydawcy edukacyjni są zadowoleni i zapewniają, że na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź