SEO lokalne na Bydgoszcz – jak pozycjonować wizytówkę Google?

SEO lokalne na Bydgoszcz – jak pozycjonować wizytówkę Google?

Prowadzisz firmę stacjonarną w Bydgoszczy i zastanawiasz się, w jaki sposób pozyskiwać lokalnych klientów? Najlepszym rozwiązaniem dla biznesów świadczących usługi w jednym obszarze jest SEO lokalne, czyli zwiększenie widoczności serwisu internetowego dla wąskiej grupy odbiorców. Cały proces składa się z podstawowych czynności optymalizacyjnych, pozyskiwania lokalnych linków oraz zwiększenia widoczności w Google Maps. Ten ostatni aspekt to podstawa local SEO. Sprawdź, jak stworzyć i pozycjonować swoją wizytówkę Google.

Czym jest wizytówka w Mapach Google?

Wizytówka w Mapach Google to nic innego jak profil firmy, który zawiera najważniejsze informacje (nazwę, adres, numer kontaktowy, informacje o świadczonych usługach) i zdjęcia. Dzięki niej użytkownicy mogą uzyskać potrzebne dane bez wchodzenia na stronę (strona internetowa nie jest konieczna do tego, aby założyć swoją wizytówkę), a także wyznaczyć trasę dojazdu do firmy. 

Wizytówka Google to podstawa lokalnego SEO. Interesuje Cię pozycjonowanie lokalne na Bydgoszcz? Nie zapomnij stworzyć swojego wirtualnego profilu. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci łatwiej do Ciebie trafią, a także będą mogli zapoznać się z opiniami innych. Obecność w Mapach Google zwiększa także wiarygodność firmy. 

Jak stworzyć wizytówkę firmy w Google?

Stworzenie wizytówki Google jest banalnie proste, a do tego całkowicie darmowe. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce frazę „google moja firma”, wejść w pierwszy link (na oficjalną stronę firmy Google) i rozpocząć tworzenie wirtualnego profilu. Zostaniesz poproszony m.in. o podanie nazwy firmy, podanie dodatkowych informacji oraz określenie charakteru działalności. Możesz też podpiąć pod wizytówkę swoją stronę internetową, choć nie jest to konieczne, co więcej, system Google nie wymaga posiadania firmowej witryny. 

Po uzupełnieniu wszystkich informacji i kliknięciu przycisku Zakończ, konieczna będzie weryfikacja – musisz potwierdzić, że firma należy do Ciebie. Jest to potrzebne, aby móc w pełni zarządzać wizytówką. Możesz to zrobić na wiele różnych sposobów np. poprzez kartę płatniczą, SMS czy e-mail. Wybierz najwygodniejszy dla siebie sposób. Po udanej weryfikacji Twoja wizytówka zostanie utworzona. 

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps

Samo stworzenie wirtualnego profilu firmy to jednak nie wszystko. Po wpisaniu frazy kluczowej użytkownicy widzą na stronie głównej wizytówki jedynie trzech firm i to one mają największe szanse na pozyskanie klienta. Jeśli chcesz znaleźć się w wśród nich, musisz zadbać o pozycjonowanie swojej wizytówki w Google Maps. Jak to zrobić? Nie jest to typowy proces pozycjonowania, taki jak przeprowadza się w przypadku stron internetowych. Tutaj istotne jest przede wszystkim dokładne uzupełnienie wszystkich informacji na temat firmy. Dzięki temu staje się ona bardziej wiarygodna, zarówno w oczach potencjalnych klientów, jak i wyszukiwarki.

Oprócz uzupełnienia informacji warto systematycznie publikować posty w obrębie wizytówki. Dzięki temu system Google wie, że firma działa i stale aktualizuje swoje dane – tym zyskasz przewagę nad konkurencją. Pamiętaj również, aby zachęcać swoich klientów do dodania opinii w profilu firmy w Google. To również pozytywnie wpłynie na pozycję wizytówki – im więcej pozytywnych komentarzy i ocen, tym chętniej wyszukiwarka wyświetla profil firmy na wysokiej pozycji.  

Previous Profesjonalny gramofon - na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Next Starcie Błachowicz – Rakić. Czy Polak zdobędzie okazję ponownej walki o pas?

Może to Ci się spodoba

Czarny łabędź – w jaki sposób nieprzewidywalne wydarzenia mogą wpływać na rynki finansowe?

W jaki sposób można przeciwdziałać skutkom efektu “czarnego łabędzia? Nieprawdopodobny rozwój technologii i wiara w możliwości rozwoju cywilizacji sprawiły, że współczesny człowiek jest przekonany o przewidywalności. Jednocześnie historia pokazuje, że

Mieszkańcy Krakowa zgłosili 600 projektów do sfinansowania przez miasto w ramach budżetu obywatelskiego

Warszawa kończy dziś głosowanie nad budżetem partycypacyjnym, krakowianie będą mieli na to czas na przełomie września i października. Wiele z 600 propozycji złożonych w ramach budżetu obywatelskiego potwierdziło priorytety władz Krakowa. Zbieżność oczekiwań mieszkańców

Praca w Małopolsce czeka – co piąta firma będzie zatrudniać!

Stopa bezrobocia spada, choć nadal wynosi ponad 6,5%. Czy to oznacza, że w naszym województwie nie ma pracy? Czy szukanie nowego zatrudnienia musi trwać miesiącami i być nieustanną harówką? Nie!

Polski rynek nieruchomości handlowych atrakcyjny dla inwestorów

Wysoka aktywność zagranicznych inwestorów na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. W I półroczu wartość transakcji przekroczyła 2 mld euro – podaje JLL. Transakcje na rynku handlowych wyniosły ponad 1 mld euro.

Rynek pracy w Bydgoszczy – gdzie szukać pracy?

Bydgoszcz nigdy nie była wymieniana jednym tchem obok tak prężnie rozwijających się miast jak Warszawa, Poznań czy Kraków. Tymczasem powoli, ale zdecydowanie pnie się w górę, wyrastając na kolejne miasto

Czym jest Polski Fundusz Energetyczny FIZAN

Polski Fundusz Energetyczny jest funduszem inwestycyjnym zamkniętym, realizującym w swojej istocie ideę polegającą na budowaniu wartości jego spółek portfelowych, dobranych zgodnie z wartościami oraz kryteriami wyrażonymi w jego statucie. Pośrednio

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź