Transport towarów w Bydgoszczy – jakie pojazdy przewoźnicy mają w swoich flotach?
Przewóz drogowy stał się bez wątpienia najpopularniejszym i najkorzystniejszym sposobem dostarczania towarów do odbiorców. Dzięki zespołom tworzonym przez logistyków i spedytorów dobierana jest jak najszybsza trasa przewozu, będąca jednocześnie najmniej wymagającą dla samego kierowcy.
Transport drogowy daje nam również możliwość dostarczania przesyłek drobnicowych. Oznacza to, że wystarczy jeden kurs, aby dowieźć towar nawet do kilku odbiorców zlokalizowanych niedaleko siebie. Skoro wiemy już, jakie możliwości daje nam przewóz towaru po drogach, pozostaje nam skupić się na metodach dostarczania. W zależności od specyfiki towaru wybierany jest konkretny zespół pojazdów z dostępnej floty danego przewoźnika.
Rodzaje pojazdów
Ze względów logistycznych, do poszczególnych partii towarów używa się pojazdów dostosowanych do ich rozmiaru. Nieodpowiednie dopasowanie sprzętu może skutkować opóźnieniem w dostawach lub brakiem dostępnych pojazdów z floty do innych kursów. Z tego względu, pojazdy bądź ich zespoły dzielimy na:
- Członowe
Standardowo nazywane busami bądź firankami, cechujące się naczepą wbudowaną na stałe. Ich długość nie przekracza z reguły 4,8 m, a szerokość to najczęściej 2,2 m. Są w stanie zabrać 12 palet standardowych oraz udźwignąć maksymalnie 1,5 tony ładunku.
- Ciężarowe
W dalszym ciągu pojazd jednoczłonowy ze stałą zabudową. Jego długość wynosi 7,2 m, a szerokość 2,4 m. Jest w stanie zabrać niemal dwukrotnie większą liczbę palet.
- Ciągniki siodłowe
W tym przypadku mamy do czynienia z pojazdami wieloczłonowymi. Do ciągnika siodłowego możemy podpiąć niemal każdą naczepę, a cały zespół pojazdów może mieć maksymalną długość
13,6 m. Wyjątkiem są pojazdy nienormatywne, gdzie po odpowiednim zgłoszeniu i dobraniu jedynie przeznaczonej do tego typu przewozu trasy, długość zespołu może sięgać nawet do 120 m.
Rodzaje naczep
W kujawsko-pomorskim istnieją firmy przewozowe, posiadające niemal każdą z dostępnych rodzajów naczep. Jeśli więc chodzi o takie usługi jak transport bydgoszcz jest jednym z najczęściej wybieranych miejsc do przewozu towarów. Poniżej znajdziemy listę dostępnych naczep, które widnieją we flotach tych przewoźników:
- Naczepa firanka 13,6
Zdecydowanie jedna z bardziej popularnych i najczęściej spotykanych na drogach. Wysokość przewożonego nią ładunku może sięgać nawet do trzech metrów, a ona sama jest w stanie przewozić nawet 24 tony ładunku. Dzięki “firance” zamontowanej po bokach pojazdu możliwy jest załadunek towaru zarówno z tyłu, jak i po bokach.
- Naczepa odkryta
Długością i ładownością nie różni się od wcześniej wspomnianej firanki. Wykorzystuje się ją przeważnie do przewozu ładunków odpornych na warunki atmosferyczne.
- Wywrotka
Długość takiej naczepy to przeważnie 7,2 m. Jej ładowność może natomiast wynieść nawet 25 ton. Służy do transportu ładunków sypkich i możliwe jest jej automatyczne podnoszenie w celu wyładowania np. piasku.
Jak wybrać idealny pojazd do zamierzonego kursu w Bydgoszczy?
W celu znalezienia pojazdu do transportu swojego towaru w Bydgoszczy powinniśmy w sposób internetowy bądź telefoniczny skontaktować się z konkretnym przewoźnikiem. To właśnie wtedy zostaną nam wyjaśnione wszystkie informacje i wypełnione za nas wszelkie formalności.
Może to Ci się spodoba
Samochód z wypożyczalni
Na naszym rynku mamy rzeczywiście wiele wypożyczalni samochodów. Oferty jak się okazuje są różne i nie ma sensu decydować się na pierwszą lepszą jaką będziemy mogli zobaczyć. Czym kierować się
80 proc. Polaków przy zakupie samochodu kieruje się głównie ceną
Z badania przeprowadzonego przez Instytut Millward Brown w październiku 2016 roku wynika, że dla 77 proc. Polaków najważniejszym czynnikiem przy zakupie nowego auta jest jego cena. Znacznie mniejszą wagę przywiązują do kosztów użytkowania,
Wypożyczenie samochodu na weekend – czy jest to opłacalne?
Ludzie coraz częściej decydują się na weekendowe wycieczki. Te dwa dni zupełnie wystarczają, aby pojechać w określone miejsce i zwiedzić nowe zakątki. Nie są to oczywiście dalekie wyjazdy, lecz bardzo
Jest szansa na ograniczenie korków na A4 między Krakowem a Katowicami
Polska spóźniła się z przejściem na elektroniczny system poboru opłat, który działa już w innych krajach UE – ocenia prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej. Zgodnie z zapowiedziami rządu powszechny system dla aut osobowych na
Jak rozpoznać zużyte opony? 6 wskazówek
Zużycie bieżnika, wiek i widoczne uszkodzenia to oznaki zużycia opon. Sprawdź, jaka jest żywotność Twoich opon i kiedy nadszedł czas na ich wymianę. Głębokość bieżnika – kiedy powinieneś wymienić opony?
Elektroniczny pobór opłat rozwiązałby problem zatorów przed autostradowymi bramkami
Od 20 lipca za przejazd autostradą A4 między Krakowem a Katowicami kierowcy nie będą musieli płacić na bramkach. Dzięki urządzeniu A4Go będą mogli uiścić opłatę elektronicznie. To dobra inicjatywa, ale nowy
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!